Hvad kan vi hjælpe med?
Hjælp til at anmelde skade
Hvordan dækker min sundheds-forsikring?
Hjælp til refusion af behandling
Hjælp til Brugerportalen
Hjælp til køb og opsigelse af forsikring
Hjælp til behandlere og erhvervskunder
Ofte stillede spørgsmål
Akut krisehjælp
Forsikringen dækker akut krisehjælp ved krisepsykologer i vores netværk, hvis du har fået en akut psykisk krise pga. følgende:
- Hvis du bliver udsat for en pludselig alvorlig hændelse/ulykke, hvor du har været i fare
- Hvis du bliver udsat for røveri, overfald, vold eller kidnapning
- Brand, eksplosion eller indbrud i din private bolig eller egen virksomhed (skal være politianmeldt)
- Hvis du diagnosticeres med en livstruende sygdom
- Dødsfald hos nærmeste pårørende
- Hvis nærmeste pårørende diagnosticeres med en livstruende sygdom
- Hvis du overværer et familiemedlem eller en kollegas pludselige uventede død eller anden pludselig alvorlige hændelse/ulykke
Skal jeg have en henvisning fra min læge?
Ved de fleste behandlingsformer, som er omfattet af din Sundhedsforsikring, er det nødvendigt med en lægehenvisning. Vi anbefaler derfor altid, at du starter med at kontakte din egen læge, inden du anmelder din skade. Din læge kan undersøge dig og henvise dig til den relevante behandling.
Henvisningen skal du herefter downloade fra sundhed.dk, og uploade direkte på din sag.
Har du behov for vejledning til dette - klik her
Vejledning til at finde henvisning på sundhed.dk
Log ind med MitID på sundhed.dk
Klik på ”Klik her for at se henvisninger”
Klik på den relevante henvisning
Det er vigtigt at hele teksten kommer med i det du fremsender (dvs. også teksten fra afsnittet Anamnese, Socialt, Objektive fund og sagt til patienten)
Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen
Højreklik et tilfældigt sted på den henvisning, du ønsker at gemme.
Vælg ’Udskriv’.
Nu åbner dokumentet i en udskriftsvenlig visning i en udskriftsvenlig version på din computer
Vælg derefter ’Gem som PDF’ under fanen ‘Destination’.
Tryk ’Gem’ nederst i boksen.
Typisk vil din computer bede dig om at navngive PDF-filen og angive det sted på computeren, hvor dokumentet skal gemmes. Du må her ikke benytte æ,ø,å og andre specialtegn.
Tryk derefter “gem”.
Nu er dokumentet gemt på din computer.
Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.
Du er nu klar til at uploade filen via Brugerportalen.
Hvis du oplever problemer
Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på 70206121. Tast #1 for spørgsmål til din forsikring og derefter tast #5 for teknisk support.
Vores IT support sidder klar til at hjælpe alle hverdage fra kl. 9-16 .
Hvordan får jeg refusion for min behandling?
Vær opmærksom på at forsikringen kun dækker udgifter til behandling, som på forhånd er godkendt af Dansk Sundhedssikring. Har du ikke fået godkendt behandlingen før opstart, skal du kontakte vores Sundhedsteam.
Hvis du har lagt ud for en godkendt behandling, skal du indsende dine regninger gennem din Brugerportal.
Har du modtaget et personligt link til din Brugerportal via mail, da du fik godkendt din behandling, bedes du benytte dette.
Log ind på Brugerportalen med dit MitID.
Klik på ”Upload regninger” i venstre side, og udfyld relevant information. Husk at trykke "gem" før du afslutter.
Informationen sendes automatisk til vores regningsteam.
Vi bestræber os på, at der ikke går længere end 2 uger før du får dit udlæg refunderet.
Har du yderligere spørgsmål til regninger, kan du kontakte vores regningsteam på 70206121 kl. 9.00-16.00
For at opfylde kravene om refusion, skal din faktura, kvittering eller bon fra behandleren opfylde vores fakturakrav, se venligst kravene på: https://ds-sundhed.dk/erhverv/fakturakrav/
Hvilke behandlinger dækker min forsikring?
Din Sundhedsforsikring dækker behandling af en række sygdomme, lidelser og skader. Du kan få mere information ved at læse de gældende forsikringsbetingelser her.
Hvordan medforsikrer jeg min familie?
Du kan forsikre din familie (ægtefælle, samlever og eller børn) ved at logge ind på Brugerportalen og tilmelde dem under menupunktet ' Familieoversigt' og derefter ' Tilføj nyt familiemedlem'.
Forefindes denne mulighed ikke hos dig, eller har du yderligere spørgsmål til tilmelding af familie kan du kontakte vores Kunde- og Mæglerteam på 70206121 eller via e-mailadressen sundhedsforsikring@ds-sundhed.dk.
Prisen for at medforsikre familie kan ses her for privatkunder.
Er du tilknyttet en forsikring via dit arbejde kan prisen afhænge af den enkelte virksomhedsaftale du er tilknyttet.