Brugerportalen Mit DSS

Ved behandling i Dansk Sundhedssikrings netværk, skal du ikke selv lægge ud for behandlingen. Betalingen ordnes direkte mellem behandler og Dansk Sundhedssikring.

Ved behandling uden for Dansk Sundhedssikrings netværk skal du i nogle tilfælde selv lægge ud for behandlingen.

Hvis du selv har lagt ud for en godkendt behandling, skal du indsende dine regninger til Dansk Sundhedssikring. Regningen sendes gennem vores sikre kontaktportal. Har du spørgsmål til regninger, kan du kontakte vores Regningsteam på telefon 7020 6121.

Vær opmærksom på, at forsikringen kun dækker udgifter til behandling, som på forhånd er godkendt af Dansk Sundhedssikring.

Du kan logge ind på din personlige side Mit DSS med dit MitID.

Du kan også logge ind med din tilknyttede e-mailadresse/brugernavn og adgangskode. Har du glemt din adgangskode, kan du via "Glemt adgangskode?" få tilsendt et link til et nyt kodeord.

Af sikkerhedsmæssige årsager anbefaler vi altid, at du anvender dit MitID.

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på +45 70 20 61 21. Tast #1 for spørgsmål til din forsikring og derefter tast #5 for teknisk support.   

Mit DSS understøtter de mest gængse browsere, herunder:

Vi har oplevet, at kunder typisk oplever denne fejl, hvis de har installeret browser-udvidelsen Grammarly, da denne konflikter med MitID.

Vi råder derfor til, at man følger disse instrukser for at slukke Grammarly for Mit DSS: https://support.grammarly.com/hc/en-us/articles/115000091612-Disable-the-Grammarly-extension-on-one-or-more-websites

Bemærk, at dette ikke påvirker Grammarly på andre sider end Mit DSS, så man slipper for at skulle tænde/slukke for Grammarly, hver gang man skal benytte vores portal.

Hvis du oplever andre tekniske fejl, kan du kontakte vores IT-support på e-mailadressen support@primora-it.dk.

Du kan få vist en oversigt over din tilmeldte familie ved at logge ind på Mit DSS:

  1. Log ind med MitID eller e-mail og adgangskode
  2. I højre side af din profil, under dit navn, kan du se Familieoversigt.
  3. Du kan klikke på navnet af det familiemedlem, som du gerne vil tilgå.

Dette kan være relevant, hvis du skal oprette en ny sag eller hente en betalingsgaranti for et af dine børn.

Hvis du allerede har oprettet dem og et familiemedlem mangler på din oversigt, så kan du kontakte vores IT-afdeling på support@primora-it.dk.

Log ind på din Brugerportal Mit DSS.

Du finder dine betalingsgarantier ved at trykke på Mine sager.

Du skal klikke på den sag, som du ønsker at hente betalingsgarantien fra.

Under Seneste betalingsgarantier & dokumenter, fremgår betalingsgarantien. Tryk på "Åben" eller ikonet.

Betalingsgarantien kommer oftest frem som en PDF-fil i bunden af din skærm (alt efter hvordan indstillingerne er på din computer eller telefon ).

OBS! Nogle betalingsgarantier kræver at Sagsbaseret samtykke er godkendt. Hvis dette mangler, vil samtykkeafsnittet være highlightet.

  1. Log ind med MitID på Link til sundhed.dk (direkte link til dine henvisninger)
  2. Klik på ”Klik her for at se henvisninger
  3. Klik på den relevante henvisning 

Det er vigtigt at hele teksten kommer med i det du fremsender (dvs. også teksten fra afsnittet Anamnese, Socialt, Objektive fund og sagt til patienten)

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen

Fra PC:

  1. Højreklik og vælg ”udskriv”; alternativt benyt genvejstasten Ctrl+P
  2. Ud fra dit printernavn - ser du en dropdown menu/pil - tryk på denne
  3. Klik på ”Gem som PDF
  4. Klik på ”Gem” og vælg en destination - evt. på dit skrivebord

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via vores hjemmeside.

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på +45 70 20 61 21. Tast #1 for spørgsmål til din forsikring og derefter tast #5 for teknisk support.   

De sidder klar til at hjælpe alle hverdage fra kl. 9-16 .

OBS Hvis journalen ikke forefindes på sundhed.dk, kan du kontakte din egen læge eller speciallægen for en kopi.

  1. Log ind med MitID på  : Link til sundhed.dk(direkte link til dine journaler)
  2. Find den relevante journal
  3. Klik på papirikonet under ”Notat
  4. Et nyt vindue åbner sig- vælg relevante udskrifter, ved at krydse af i boksen

 

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen

Fra PC:

  1. Vælg ”udskriv valgte
  2. Dokumentet downloades til bunden af din skærm. Tryk på dette
  3. Der åbnes et nyt vindue med dokumentet
  4. Klik på ”filer” i øverste venstre hjørne
  5. Klik på ”Gem som” og vælg en destination - evt. på dit skrivebord

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via vores hjemmeside.

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på +45 70 20 61 21. Tast #1 for spørgsmål til din forsikring og derefter tast #5 for teknisk support.   

De sidder klar til at hjælpe alle hverdage fra kl. 9-16.

OBS Hvis det ikke forefindes på sundhed.dk, kan du kontakte din egen læge eller speciallæge for en kopi.

  1. Log ind med MitID på : Link til sundhed.dk(direkte link til dine billedebeskrivelser)
  2. Klik på den relevante billedbeskrivelse

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen

Fra PC:

  1. Vælg ”udskriv valgte
  2. Dokumentet downloades til bunden af din skærm. Tryk på dette
  3. Der åbnes et nyt vindue med dokumentet
  4. Klik på ”filer” i øverste venstre hjørne
  5. Klik på ”gem som” og vælg en destination - evt. på dit skrivebord

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via din Brugerportal.

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på +45 70 20 61 21. Tast #1 for spørgsmål til din forsikring og derefter tast #5 for teknisk support.   

De sidder klar til at hjælpe alle hverdage fra kl. 9-16.

OBS! Er der ikke taget stilling til sagsbaseret samtykke, skal du gøre dette først.

  1. Log ind med MitID eller e-mail og adgangskode på din Brugerportal Mit DSS
  2. Klik på ”Mine sager”
  3. Klik på den relevante sag
  4. Se ”Seneste betalings garantier & dokumenter” og klik på ”Tilføj dokument”
  5. Vælg relevant dokument og klik på ”Gem”

Har du modtaget et personligt link via mail bedes du dog benytte dette i stedet.

Når vi har modtaget og vurderet dokumenterne, hører du nærmere så snart der er nyt. 

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på +45 70 20 61 21. Tast #1 for spørgsmål til din forsikring og derefter tast #5 for teknisk support.   

De sidder klar til at hjælpe alle hverdage fra kl. 9-16.