Ønsker du at anmelde en skade, kan du gøre det hele døgnet via Mit DSS.

Du skal anmelde din skade til vores Sundhedsteam, før vi kan behandle sagen. Det gør du ved at udfylde en online anmeldelse via din personlige profil på Mit DS-Sundhed. De anmeldte sager behandles hurtigt og i de fleste tilfælde fra dag til dag.

Hvis din henvendelse drejer sig om en eksisterende sag, kan du kontakte Sundhedsteamet på +45 70 20 61 21 i tidsrummet 9-17 på hverdage og 9-12 i weekenden.

Hvis din henvendelse vedrører en igangværende skade, kan du kontakte Sundhedsteamet via Mit DS-Sundhed.

Du kan også ringe til os på +45 70 20 61 21 alle hverdage mellem kl. 9-17 på hverdage og mellem kl. 9-12 i weekenden.

Når vi har modtaget dit samtykke, din skadesanmeldelse samt påkrævede dokumenter, går der 1-2 hverdage, før du hører fra os. Vi vil i nogle tilfælde have behov for at kontakte dig med afklarende spørgsmål, før vi kan færdigbehandle sagen.

Såfremt skaden er godkendt af forsikringen, og så snart sagen er færdigbehandlet, vil du modtage en betalingsgaranti eller blive kontaktet omkring dækning i vores kvalitetssikrede netværk.

Hvis forsikringen ikke dækker den aktuelle sag, vil vi kontakte dig skriftligt eller telefonisk med begrundelse for vores afslag. Vi hjælper altid gerne med offentlig navigation, lægerådgivning mv. på skader, som forsikringen ikke dækker.

Ved de fleste behandlingsformer, som er omfattet af sundhedsforsikringen, er det nødvendigt med en lægehenvisning. Vi anbefaler derfor altid, at du starter med at kontakte din egen læge, inden du anmelder din skade. Så kan din læge undersøge dig og henvise dig til den relevante behandling.

Vi har ikke mulighed for at tilgå din lægehenvisning, hvorfor vi har brug for, at du sender henvisningen til os.

Du kan hente din henvisning på www.sundhed.dk.

Benyt dette direkte link for hurtig og nem adgang: Henvisning på sundhed.dk.

Sørg for at have dit NemID klar > Log på > Print til PDF > Upload til din igangværende skadesanmeldelse på Mit DS-Sundhed.

Forsikringen dækker kun udgifter til behandling og undersøgelse, som på forhånd er godkendt af Dansk Sundhedssikring. Du kan derfor først starte på behandlingen, når du har fået godkendt dit behandlingsforløb.

Du kan udfylde din skadesanmeldelse via din profil på Mit DS-Sundhed eller kontakte vores Sundhedsteam på +45 70 20 61 21 alle hverdage i tidsrummet 9-17 og 9-12 i weekenden.

Hvis du har fået godkendt en behandling og har fået en betalingsgaranti, kan du finde den via din personlige side på Mit DS-Sundhed under Anmeldte sager.

Du kan logge ind på siden med dit NemID eller med dit personlige brugernavn og kodeord.

Vi har brug for dit samtykke for at indhente og videregive oplysninger om din skade. Dit samtykke gælder i et år efter, at du har givet det. Hvis du fortryder dit samtykke, kan du altid vælge at trække det tilbage.

Vi videregiver aldrig dine personfølsomme informationer til uvedkommende tredjepart.

Er du uenig eller utilfreds med vores afgørelse, skal du kontakte den afdeling, der har behandlet sagen. Er du fortsat uenig i vores afgørelse, kan du sende din klage via klageformularen.

Så snart vi har modtaget din klage, vil vi undersøge sagen, og du vil blive kontaktet hurtigst muligt af den klageansvarlige medarbejder.

Ring til os på +45 70 20 61 21

Alle hverdage 9-17 
Weekender 9-12

Ringer du udenfor vores åbningstid, kan du via tast-selv menuen blive omstillet til vores akutte vagttelefon.

Ønsker du at anmelde en skade eller følge en eksisterende sag?