Tekniske problemer med telefonsystemet

Vi oplever i øjeblikket sporadiske tekniske problemer med vores telefonsystem.

Man kan opleve at opkaldet ikke kan gennemføres, og må forsøge igen.

Vores leverandør arbejder på højtryk for at løse problemet.

Vi henviser derfor til I benytter MitDss, hvor det er muligt at oprette sager, downloade betalingsgarantier mm.

Hjælp til at anmelde skade

Du skal anmelde din skade til vores sundhedsteam, før vi kan behandle sagen.

Det gør du ved at udfylde en online anmeldelse via din Brugerportal.

De anmeldte sager behandles hurtigt og i de fleste tilfælde dag til dag.

Hvis din henvendelse drejer sig om en eksisterende sag, kan du kontakte Sundhedsteamet via Brugerportalen. Vi bestræber os på at svare på din henvendelse indenfor 2 dage, i de fleste tilfælde svarer vi også her fra dag til dag. 

Du har mulighed for at kontakte os telefonisk i tidsrummet 8-17 på hverdage og 9-12 i weekenden.

Ved de fleste behandlingsformer, som er omfattet af din Sundhedsforsikring, er det nødvendigt med en lægehenvisning. Vi anbefaler derfor altid, at du starter med at kontakte din egen læge, inden du anmelder din skade. Din læge kan undersøge dig og henvise dig til den relevante behandling.

Henvisningen skal du herefter downloade fra sundhed.dk, og uploade direkte på din sag.

Har du behov for vejledning til dette - klik her

Vi har ikke mulighed for at tilgå din lægehenvisning, hvorfor vi har brug for, at du sender henvisningen til os. Du kan hente din henvisning på www.sundhed.dk.

Benyt evt. dette direkte link for hurtig og nem adgang:

Henvisning på sundhed.dk.

Sørg for at have dit MitID klar -> Log på -> find den relevante henvisning -> Print til PDF -> Upload til din igangværende skadesanmeldelse på din Brugerportal.

Har du behov for yderligere vejledning til dette - klik her

Du kan finde en beskrivelse af dine forsikringsdækninger ved at logge ind på din Brugerportal. De samlede forsikringsbetingelser kan du finde her. Hvis du har spørgsmål vedrørende din forsikring, kan du kontakte Sundhedsteamet på +45 70 20 61 21.

Vi har brug for dit samtykke for at indhente og videregive oplysninger om din skade. Dit samtykke gælder i et år efter, at du har givet det. Hvis du fortryder dit samtykke, kan du altid vælge at trække det tilbage på din Brugerportal.

Vi videregiver aldrig dine personfølsomme informationer til uvedkommende tredje part.

Har du behov for at give samtykke eller fuldmagt til tredje part, skal du kontakte Sundhedsteamet på 7020 6121 så vil vi sende dig relevant dokumentation. 

Har du behov for at give samtykke eller fuldmagt til tredje part, skal du kontakte Sundhedsteamet telefonisk på 70206121. Sagsbehandleren vil derefter sende dig relevant dokumentation. 

Når vi har modtaget dit samtykke, din skadesanmeldelse samt de påkrævede dokumenter, går der 1-2 hverdage, før du hører fra os. Vi vil i nogle tilfælde have behov for at kontakte dig med afklarende spørgsmål, før vi kan færdigbehandle sagen.

Såfremt skaden er godkendt af forsikringen, vil du modtage en betalingsgaranti på din Brugerportal, eller blive kontaktet omkring dækning i vores kvalitetssikrede netværk.

Hvis forsikringen ikke dækker den aktuelle sag, vil vi kontakte dig skriftligt eller telefonisk med begrundelse for vores afslag. Vi hjælper altid gerne med offentlig navigation, lægerådgivning mv. på skader, som forsikringen ikke dækker.

Forsikringen dækker kun udgifter til behandling og undersøgelse, som på forhånd er godkendt af Dansk Sundhedssikring. Du kan derfor først starte på behandlingen, når du har fået godkendt dit behandlingsforløb.

Du kan udfylde din skadesanmeldelse via din Brugerportal.

Din henvendelse behandles hurtigt og i de fleste tilfælde fra dag til dag.

Er du uenig eller utilfreds med vores afgørelse, skal du kontakte den afdeling, der har behandlet sagen. Er du fortsat uenig i vores afgørelse, kan du sende din klage via klageformularen.

Så snart vi har modtaget din klage, vil vi undersøge sagen, og du vil blive kontaktet hurtigst muligt af den klageansvarlige medarbejder.