Ønsker du at anmelde en skade, kan du gøre det hele døgnet via Mit DSS.

Du logger ind på din personlige side på vores brugerportal Mit DSS. Du kan logge ind med MitID,NemID eller med din e-mail og adgangskode. Af sikkerhedsmæssige årsager anbefaler vi altid, at du anvender dit MitID.

Du kan logge ind med dit tilknyttede e-mailadresse/brugernavn og adgangskode. Har du glemt din adgangskode, kan du via Glemt adgangskode? få tilsendt et link til et nyt kodeord.

Du kan også logge ind på din personlige side med dit MitID eller via NemID på Mit DSS. Af sikkerhedsmæssige årsager anbefaler vi altid, at du anvender dit MitID. Hvis vi aldrig har modtaget din e-mailadresse ved oprettelse, så kan du kontakte vores Kunde- og Mæglerteam på +45 70 20 61 21.

Mit DSS understøtter de mest gængse browsere, herunder:

Vi har oplevet, at kunder typisk oplever denne fejl, hvis de har installeret browser-udvidelsen Grammarly, da denne konflikter med NemID.

Vi råder derfor til, at man følger disse instrukser for at slukke Grammarly for Mit DSS: https://support.grammarly.com/hc/en-us/articles/115000091612-Disable-the-Grammarly-extension-on-one-or-more-websites

Bemærk, at dette ikke påvirker Grammarly på andre sider end Mit DSS, så man slipper for at skulle tænde/slukke for Grammarly, hver gang man skal benytte vores portal.

Hvis du oplever andre tekniske fejl, kan du kontakte vores IT-support på e-mailadressen support@primora-it.dk.

Du kan få vist en oversigt over din tilmeldte familie ved at logge ind på Mit DSS:

  1. Log ind med MitID, NemID eller e-mail og adgangskode
  2. I højre side af din profil, under dit navn, kan du se Medforsikrede.
  3. Du kan klikke på navnet af det familiemedlem, som du gerne vil tilgå.

Dette kan være relevant, hvis du skal oprette en ny sag eller hente en betalingsgaranti for et af dine børn.

Hvis et familiemedlem mangler på din oversigt, så kan du kontakte vores IT-afdeling på support@primora-it.dk.

OBS! Er familiemedlemmet 15 år eller ældre, kan du ikke tilgå deres profil. De skal derfor logge ind med eget MitID, NemID eller e-mail og adgangskode.

Log ind på din Brugerportal Mit DSS.

Du finder dine betalingsgarantier ved at trykke på Mine sager.

Du skal klikke på den sag, som du ønsker at hente betalingsgarantien fra.

Under Seneste betalingsgarantier & dokumenter, fremgår betalingsgarantien. Tryk på teksten eller ikonet.

Betalingsgarantien kommer frem som en PDF-fil i bunden af din skærm.

OBS! Nogle betalingsgarantier kræver at Sagsbaseret samtykke er godkendt. Hvis dette mangler, vil samtykkeafsnittet være highlightet.

  1. Log ind med MitID eller NemID på Link til sundhed.dk 
  2. klik på ”Klik her for at se henvisninger
  3. Klik på den relevante henvisning

Det er vigtigt at hele teksten kommer med i det du fremsender (dvs. også teksten fra afsnittet Anamnese, Socialt, Objektive fund og sagt til patienten)

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen

Fra PC:

  1. Højreklik og vælg ”udskriv”; alternativt benyt genvejstasten Ctrl+P
  2. Ud fra dit printernavn - ser du en dropdown menu/pil - tryk på denne
  3. Klik på ”Gem som PDF
  4. Klik på ”Gem” og vælg en destination - evt. på dit skrivebord

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via vores hjemmeside.

Hvis du oplever problemer:
Kontakt Sundhedsteamet på telefon +45 7020 6121 fra kl. 9-17 alle hverdage.

OBS Hvis journalen ikke forefindes på sundhed.dk, kan du kontakte din egen læge eller speciallægen for en kopi.

  1. Log ind med MitID eller NemID på : Link til sundhed.dk
  2. Find den relevante journal
  3. Klik på papirikonet under ”Notat
  4. Et nyt vindue åbner sig- vælg relevante udskrifter, ved at krydse af i boksen

 

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen

Fra PC:

  1. Vælg ”udskriv valgte
  2. Dokumentet downloades til bunden af din skærm. Tryk på dette
  3. Der åbnes et nyt vindue med dokumentet
  4. Klik på ”filer” i øverste venstre hjørne
  5. Klik på ”Gem som” og vælg en destination - evt. på dit skrivebord

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via vores hjemmeside.

Hvis du oplever problemer:
Kontakt Sundhedsteamet på telefon +45 7020 6121 fra kl. 9-17 alle hverdage.

OBS Hvis det ikke forefindes på sundhed.dk, kan du kontakte din egen læge eller speciallæge for en kopi.

  1. Log ind med MitID eller NemID på : Link til sundhed.dk
  2. Klik på relevante billedbeskrivelse

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen

Fra PC:

  1. Vælg ”udskriv valgte
  2. Dokumentet downloades til bunden af din skærm. Tryk på dette
  3. Der åbnes et nyt vindue med dokumentet
  4. Klik på ”filer” i øverste venstre hjørne
  5. Klik på ”gem som” og vælg en destination - evt. på dit skrivebord

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via din Brugerportal.

Hvis du oplever problemer:
Kontakt Sundhedsteamet på telefon +45 7020 6121 fra kl. 9-17 alle hverdage.

OBS! Er der ikke taget stilling til sagsbaseret samtykke, skal du gøre dette først.

  1. Log ind med MitID, NemID eller e-mail og adgangskode på din Brugerportal Mit DSS
  2. Klik på ”Mine sager”
  3. Klik på den relevante sag
  4. Se ”Seneste betalings garantier & dokumenter” og klik på ”Tilføj dokument”
  5. Vælg relevant dokument og klik på ”Gem”

Har du modtaget et personligt link via mail bedes du dog benytte denne i stedet.

Når vi har modtaget og vurderet dokumenterne, hører du nærmere så snart der er nyt.