Hjælp til Brugerportalen

Hvordan finder jeg mit login eller kodeord?

Du kan logge ind på din personlige Brugerportal med dit MitID.

Du kan også logge ind med din tilknyttede e-mailadresse/brugernavn og adgangskode. Har du glemt din adgangskode, kan du via "Glemt adgangskode?" få tilsendt et link til et nyt kodeord.

Af sikkerhedsmæssige årsager anbefaler vi altid, at du anvender dit MitID.

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på 70206121. Tast #1 for spørgsmål til din forsikring og derefter tast #5 for teknisk support.   

Hvilke browsere kan jeg benytte?

Brugerportalen understøtter de mest gængse browsere, herunder:

Hvorfor får jeg fejlen "Received message from unexpected origin"?

Vi har oplevet, at kunder typisk oplever denne fejl, hvis de har installeret browser-udvidelsen Grammarly, da denne konflikter med MitID.

Vi råder derfor til, at man følger disse instrukser for at slukke Grammarly:

https://support.grammarly.com/hc/en-us/articles/115000091612-Disable-the-Grammarly-extension-on-one-or-more-websites 

Bemærk, at dette ikke påvirker Grammarly på andre sider, så man slipper for at skulle tænde/slukke for Grammarly, hver gang man skal benytte Brugerportalen.

Hvis du oplever andre tekniske fejl, kan du kontakte vores IT-support på e-mailadressen support@primora-it.dk.

Hvordan tilgår jeg min tilmeldte familie?

Du kan få vist en oversigt over din tilmeldte familie ved at logge ind på Brugerportalen:

Log ind med MitID 
I højre side af din profil, under dit navn, skal du klikke på Familieoversigt.
Klik på navnet af det familiemedlem, som du gerne vil tilgå.

Dette kan være relevant, hvis du skal oprette en ny sag eller hente en betalingsgaranti for et af dine børn.

Hvis du allerede har oprettet og et familiemedlem mangler på din oversigt, kan du kontakte vores IT-afdeling via mail på support@primora-it.dk.

Hvor finder jeg mine betalingsgarantier

Log ind på din Brugerportal.

Trykke på "Mine sager"
Klik på den relevante sag, som du ønsker at hente betalingsgarantien fra.
Under "Betalingsgarantier", fremgår betalingsgarantien.
Tryk på linket.

Betalingsgarantien kommer oftest frem som en PDF-fil i bunden eller i toppen af din skærm (alt efter hvordan indstillingerne er på din computer eller telefon )

OBS! Nogle betalingsgarantier kræver at Sagsbaseret samtykke er godkendt. Hvis dette mangler, vil samtykkeafsnittet være highlightet.

Vejledning til at finde henvisning på sundhed.dk

Log ind med MitID på sundhed.dk 
Klik på ”Klik her for at se henvisninger”
Klik på den relevante henvisning 

Det er vigtigt at hele teksten kommer med i det du fremsender (dvs. også teksten fra afsnittet Anamnese, Socialt, Objektive fund og sagt til patienten)

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen

Højreklik et tilfældigt sted på den henvisning, du ønsker at gemme.
Vælg ’Udskriv’.
Nu åbner dokumentet i en udskriftsvenlig visning i en udskriftsvenlig version på din computer
Vælg derefter ’Gem som PDF’ under fanen ‘Destination’.
Tryk ’Gem’ nederst i boksen.

Typisk vil din computer bede dig om at navngive PDF-filen og angive det sted på computeren, hvor dokumentet skal gemmes. Du må her ikke benytte æ,ø,å og andre specialtegn.

Tryk derefter “gem”.

Nu er dokumentet gemt på din computer.

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via Brugerportalen.

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på 70206121. Tast #1 for spørgsmål til din forsikring og derefter tast #5 for teknisk support.   

Vores IT support sidder klar til at hjælpe alle hverdage fra kl. 9-16 .

Vejledning til at finde journal på sundhed.dk

OBS Hvis journalen ikke forefindes på sundhed.dk, kan du kontakte din egen læge eller speciallægen for en kopi.

Log ind med MitID på sundhed.dk 
Find den relevante journal
Klik på papirikonet under ”Notat”
Et nyt vindue åbner sig, vælg relevante udskrifter, ved at krydse af i boksen

Derefter kan du vælge hele eller dele af dine notater eller epikriser til udskriv. Når du klikker på "Udskriv" åbnes en print-version, hvor du både har mulighed for at vælge mellem Download eller Udskriv.

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen
Fra PC:

Vælg ”udskriv valgte”
Dokumentet downloades til bunden af din skærm. Tryk på dette
Der åbnes et nyt vindue med dokumentet
Klik på ”filer” i øverste venstre hjørne
Klik på ”Gem som” og vælg en destination - evt. på dit skrivebord

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via din Brugerportal.

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på 70206121. Tast #1 for spørgsmål til din forsikring og derefter tast #5 for teknisk support.   

De sidder klar til at hjælpe alle hverdage fra kl. 9-16.

Vejledning til at finde billedbeskrivelser på sundhed.dk

OBS Hvis dokumentet ikke forefindes på sundhed.dk, kan du kontakte din egen læge eller speciallæge for en kopi.

Vær opmærksom på at du kun kan se tekstbeskrivelser, men ikke selve billederne. Det er billedebeskrivelsen vi skal bruge.

Log ind med MitID på sundhed.dk
Klik på den relevante billedbeskrivelse

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen
Fra PC

Vælg ”udskriv valgte”
Dokumentet downloades til bunden af din skærm. Tryk på dette
Der åbnes et nyt vindue med dokumentet
Klik på ”filer” i øverste venstre hjørne
Klik på ”Gem som” og vælg en destination - evt. på dit skrivebord

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via din Brugerportal.

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på 70206121. Tast #1 for spørgsmål til din forsikring og derefter tast #5 for teknisk support.   

De sidder klar til at hjælpe alle hverdage fra kl. 9-16.

 

Hvordan uploader jeg en fil til min sag?

OBS Er der ikke taget stilling til sagsbaseret samtykke, skal du gøre dette først.

Har du modtaget et personligt link via mail til din Brugerportal da sagen blev oprettet bedes du benytte dette.

Log ind med MitID på din Brugerportal.
Klik på ”Mine sager”
Klik på den relevante sag
Se ”Dine dokumenter” 
Vælg filtype 
Vælg dokument du ønsker at uploade
Husk at trykke "gem" før du afslutter

Når vi har modtaget og vurderet dine dokumenter, hører du nærmere så snart der er nyt. Vi bestræber os på at svare på din henvendelse indenfor 2 dage, i de fleste tilfælde svarer vi  fra dag til dag. 

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på 70206121. Tast #1 for spørgsmål til din forsikring og derefter tast #5 for teknisk support.   

De sidder klar til at hjælpe alle hverdage fra kl. 9-16.