Guide: Vælg den rigtige sundhedsforsikring

Vi har lavet en hurtig guide, der hjælper dig til at finde den sundhedsforsikring, som passer bedst til dig. Vores mål er enkelt: At garantere din sundhed og skabe tryghed, uanset dine behov og hvor du befinder dig i livet.

Priser

Sundhedsforsikring Flex


Hovedforsikrede: 203,-/md*
2.438,- årligt

Børn: 109,-/md
1.311,- årligt


* Forsikringen kan tegnes af privatpersoner, der er fyldt 18 år, og er under 66 år.

Prisen er inkl. lovpligtig skadesforsikringsafgift på 1.1 % af prisen.
Derudover tillægges et lovpligtigt bidrag til Garantifonden på 5 kr.

Produktinformation (IPID) (Hent PDF)   -   Vilkår Sundhedsforsikring (Hent PDF)

Sådan dækker Flex

SundhedsNavigator og sundhedsrådgivning

  • Vores sundhedsteam bestående af erfarne læger, sygeplejersker, fysioterapeuter, psykoterapeuter og andet sundhedsfagligt personale har mange års erfaring fra forskellige specialer og tilbyder professionel rådgivning om sundhed og sygdom. Der tilbydes telefonisk sygeplejerske-, fysioterapeut- og lægekonsultation vedrørende alle sundheds- og helbredsproblemer – også dem, der ikke kræver egentlig behandling, eller som ikke er omfattet af forsikringsdækningen.

  • Sundhedsteamets rådgivningslinjer sikrer dig adgang til rådgivning om bl.a. sundhed og helbred, graviditet, trivselsproblemer, stress og stressforebyggelse, misbrugsproblemer, graviditet, smerter, hjernerystelse, overgangsaldergener, kost, livsstilsændringer, ledelsesudfordringer, samt rådgivning om relevante tilbud til kræftramte, samtalegrupper, inspiration til mentale øvelser, kostvejledning og træning.

  • Vores erfarne sygeplejersker og fysioterapeuter kan også rådgive om hurtig hjælp til nyopståede smerter, afklaring af behandlingsbehovet, rådgivning om øvelser til håndtering af smerter, omsorgskald, rådgivning om fysisk aktivitet og stillesiddende tid til unge, voksne, ældre og gravide, og hvordan fysisk aktivitet kan lindre mange symptomer, og give adgang til materialer, træningsvejledning, træningsvideoer og en evidensbaseret træningsapp.

  • Vores sundhedsteam har indgående kendskab til såvel det offentlige som det private sundhedsvæsen.
  • Via vores unikke SundhedsNavigator- og tovholderkoncept tilbyder vi hjælp til hjælp og rådgivning i for¬bindelse med din behandling samt vejledning om det offentlige sundhedssystems behandlings¬tilbud – f.eks. patientrettigheder, klageprocedurer, erstatning, ventetider, frit sygehusvalg samt udrednings- og behandlingsgarantier.

  • Vi hjælper også gerne med at gennemgå journaler fra hospitaler og læger.

  • Sundhedsteamet tilbyder støtte under og efter en kræftsygdom i form af telefonisk rådgivning, opfølgning og støtte – herunder vejledning om symptomer samt mulige behandlinger af fysiske senfølger efter kræftbehandling.

Behandling hos fysioterapeut, kiropraktor og osteopat

  • Forsikringen dækker behandling af lidelser i bevægeapparatet ud fra en sundhedsfaglig vurdering (der skal være et sundhedsfagligt behov for at behandle).
  • Fysioterapi og kiropraktik dækkes med op til 12 behandlinger pr. kalenderår.
  • Osteopati dækkes med op til 5 behandlinger pr. kalenderår.
  • Behandling ved fysioterapi og kiropraktor dækkes i vores kvalitetssikrede netværk eller hos en behandler efter eget valg. 
  • Fysioterapi kan i vores netværk foregå fysisk, digitalt, eller som en kombination af digital behandling og fysisk fremmøde (blended care).
  • Kiropraktik i vores netværk kan foregå fysisk eller som en kombination af digital behandling og fysisk fremmøde (blended care).
  • Osteopati dækkes ved en behandler efter eget valg.

Behandling hos psykolog og psykoterapeut

  • Forsikringen dækker rimelig og nødvendig online/digital behandling af behandlingskrævende psykiske lidelser ved erfarne psykologer og psykoterapeuter i vores kvalitetssikrede netværk.
  • Der dækkes det nødvendige antal behandlinger ud fra en faglig vurdering.

Forebyggende stress- og trivselslinje

  • Forsikringen tilbyder personlig rådgivning og støtte til stress- eller trivselsrelaterede problemer, der ikke kræver egentlig behandling.
  • Linjen håndteres af et internt rådgivningsteam, der alle har sundhedsfaglig baggrund.
  • Der rådgives f.eks. om reducering og forebyggelse af tidlige tegn på stress og mistrivsel, private trivselsproblemer såsom personlige kriser, børn, sorg, samliv og skilsmisse samt arbejdsrelaterede trivselsproblemer såsom udbrændthed, afskedigelse, mobning og konflikter.
  • Forsikringen tilbyder også ungerådgivning i form af fortrolige samtaler med sundhedsfagligt personale om udfordringer som f.eks. stress, angst, ensomhed, spiseproblemer eller lavt selvværd eller problemer i familien, skolen eller med vennerne.

Graviditetsrådgivning

  • Telefoniske rådgivningsforløb til gravide og nybagte forældre ved en personlig graviditetsrådgiver. Vores graviditetsrådgivere har alle en relevant sundhedsfaglig baggrund og tilbyder telefoniske rådgivningssamtaler om emner som graviditetsgener, gravid på arbejde, den første tid efter fødslen, forældrerollen, abort, kost, livsstil, arbejdsliv, fødsel, parforhold, efterreaktioner, fødselsdepression, barsel og amning og barnets trivsel og udvikling. 

Den mentale værktøjskasse

  • Livewebinarer med psykologer og psykoterapeuter om håndtering af belastninger og livsudfordringer, samt mulighed for personlige samtaler med en erfaren mentor.

Adgang til mental sundhedsapp og mindfulness for børn, unge og forældre

  • Sundhedsteamet kan give adgang til en mental sundhedsapp. Appen er baseret på kognitiv adfærdsterapi og lærer børn på mellem 8 og 16 år og deres forældre at håndtere svære følelser og emner som sorg, mobning, generthed, skilsmisse, social angst, søvnproblemer og afhængighed af gaming samt tilbyder mindfulness til børn og voksne. 

Digital ADHD-/ADD-vejledning ved psykiater og specialuddannet psykolog

  • Sundhedsteamet kan give adgang til en digital læringsplatform med hjælp til selvhjælp i form af nyttig viden og vejledning om ADHD/ADD. Platformen er udarbejdet af specialister inden for psykiatri og psykologi og kan også bruges af pårørende. Du skal være 18 år eller derover for at kunne anvende platformen.

Akut krisehjælp

Forsikringen dækker akut krisehjælp, hvis vi vurderer, at du har fået en akut psykisk krise af følgende årsager: 

  • Hvis du bliver udsat for en pludselig alvorlig hændelse/ulykke, hvor du har været i fare.
  • Hvis du bliver udsat for røveri, overfald, vold eller kidnapning. 
  • Brand, eksplosion eller indbrud i din private bolig eller egen virksomhed (skal være politianmeldt). 
  • Hvis du diagnosticeres med en livstruende sygdom. 
  • Dødsfald hos nærmeste pårørende. 
  • Hvis nærmeste pårørende diagnosticeres med en livstruende sygdom.
  • Hvis du overværer et familiemedlems eller en kollegas pludselige uventede død eller pludselige alvorlige hændelse/ulykke – eller en hændelse af lignende karakter, uanset om den involverer en kollega, et familiemedlem eller en anden person. 

Undersøgelse/udredning hos speciallæge

  • Forsikringen dækker lægehenvist undersøgelse/udredning til at kunne stille en diagnose, f.eks. MR-scanning.

  • Forsikringen dækker undersøgelse/udredning udført af en speciallæge på et hospital eller en klinik anvist af os.

  • Undersøgelse/udredning igangsættes inden for 10 hverdage i det offentlige eller i det private sundhedsvæsen.

Astma- og allergiudredning

  • Forsikringen dækker udredning af astma og allergi.

Medicinsk second opinion ved læge

  • Står du over for en vanskelig stillingtagen, eller er der usikkerhed om din diagnose eller behandlingsform, tilbyder vi telefonisk rådgivende konsultation ved vores læger og sygeplejersker. Det gælder også, hvis to læger er uenige om din diagnose eller behandlingsform (third opinion).

Online lægevagt

  • Forsikringen dækker privat lægevagt til den samlede husstand, dvs. den forsikrede, ægtefælle/samlever samt hjemmeboende børn under 24 år – også selvom ægtefælle/samlever eller hjemmeboende børn ikke er tilmeldt forsikringen.
  • Lægevagten er et supplement til praktiserende læge og tilbyder hurtig adgang til mail- og videokonsultationer med en privat lægevagt – også uden for almindelig åbningstid.
  • Lægevagten kan svare på spørgsmål om sygdom og sygdomssymptomer, der ikke kræver fysisk undersøgelse.
  • Lægevagten kan udskrive og forny de fleste recepter, vejlede om håndkøbsmedicin og henvise til regionale offentlige sygehuse.

Forsikringen dækker ikke

For et overblik over de fulde bestemmelser og begrænsninger henviser vi til forsikringsbetingelserne, som du også kan finde her på vores hjemmeside.

  • Akut behandling (undtagen akut krisehjælp)
  • Forebyggende og vedligeholdende undersøgelse og behandling
  • Alternativ og eksperimentel behandling
  • Udredning og behandling af kroniske og kosmetiske problemer
  • Alle former for tandproblemer
  • Søvnproblemer
  • Nedsat syn og nedsat hørelse
  • Kønssygdomme, prævention og fertilitet
  • Psykologhjælp ved alvorlige og varige psykiske lidelser samt fobier
  • Udredning og behandling af ADHD/ADD og autismespektrumforstyrrelser
  • Parterapi
  • Psykiater
  • Konsultationer ved neuropsykolog
  • Kroniske lidelser opstået inden forsikringens ikrafttræden
  • Behandling/operation hos speciallæge/hospital
  • Hjerte-kar-lidelser
  • Vaccinationer og helbredsundersøgelser
  • Skade efter epidemier og pandemier
  • Transport og rejseudgifter.

Det siger vores kunder om os

Vil du høre mere om vores forsikringer?

Bliv ringet op af en af vores dygtige forsikringsrådgivere, som giver dig uddybende information og svar på dine spørgsmål til vores forsikringer.

Vi ringer dig op inden for et par timer på hverdage i tidsrummet 9-16.

Service provider speaking in phone