Hjælp til Brugerportalen

Hvilke browsere kan jeg benytte?

Brugerportalen understøtter de mest gængse browsere, herunder:

Hvordan finder jeg mit login eller kodeord?

Af sikkerhedsmæssige årsager kan du kun logge ind på din personlige Brugerportal med dit MitID.

Har du ikke MitID skal du henvende dig til vores Sundhedsteam telefonisk, for at få tilsendt en eventuel betalingsgaranti pr post.

Hvorfor får jeg fejlen "Received message from unexpected origin"?

Vi har oplevet, at kunder typisk oplever denne fejl, hvis de har installeret browser-udvidelsen Grammarly, da denne konflikter med MitID.

Vi råder derfor til, at man følger disse instrukser for at slukke Grammarly:

https://support.grammarly.com/hc/en-us/articles/115000091612-Disable-the-Grammarly-extension-on-one-or-more-websites 

Bemærk, at dette ikke påvirker Grammarly på andre sider, så man slipper for at skulle tænde/slukke for Grammarly, hver gang man skal benytte Brugerportalen.

Hvis du oplever andre tekniske fejl, kan du kontakte vores IT-support på e-mailadressen support@primora-it.dk.

Hvordan opretter jeg en sag?

Du skal anmelde din skade til vores sundhedsteam, før vi kan behandle sagen.

Det gør du ved at udfylde en online anmeldelse via din Brugerportal.

De anmeldte sager behandles hurtigt og i de fleste tilfælde dag til dag.

Hvis din henvendelse drejer sig om en eksisterende sag, kan du kontakte Sundhedsteamet via Brugerportalen. Vi svarer på 98% af alle henvendelser inden for 24 timer.

Samtykke

Vi har brug for dit samtykke for at kunne indhente og videregive oplysninger om din skade.
Samtykket gælder i 1 år og kan til enhver tid trækkes tilbage via din Brugerportal.
Vi videregiver aldrig personfølsomme oplysninger til uvedkommende tredjepart.

Når andre skal hjælpe dig - Fuldmagt
Ønsker du, at en anden person kan kontakte os om din sag – eller handle på dine vegne – skal du give fuldmagt via Brugerportalen.

Hvor lang tid går der før jeg får svar på min sag?

Når vi har modtaget dit samtykke, din skadesanmeldelse samt de påkrævede dokumenter, får 98% svar inden for 24 timer. Vi vil i nogle tilfælde have behov for at kontakte dig med afklarende spørgsmål, før vi kan færdigbehandle sagen.

Såfremt skaden er godkendt af forsikringen, vil du modtage en betalingsgaranti på din Brugerportal, eller blive kontaktet omkring dækning i vores kvalitetssikrede netværk.

Hvis forsikringen ikke dækker den aktuelle sag, vil vi kontakte dig skriftligt eller telefonisk med begrundelse for vores afslag. Vi hjælper altid gerne med offentlig navigation, lægerådgivning mv. på skader, som forsikringen ikke dækker.

Kan jeg begynde i behandling, inden jeg får svar på min sag?

Forsikringen dækker kun udgifter til behandling og undersøgelse, som på forhånd er godkendt. Du kan derfor først starte på behandlingen, når du har fået godkendt dit behandlingsforløb.

Du kan udfylde din skadesanmeldelse via din Brugerportal.

Din henvendelse behandles hurtigt og i de fleste tilfælde fra dag til dag.

Hvor finder jeg mine betalingsgarantier

Log ind på din Brugerportal.

Trykke på "Mine sager"
Klik på den relevante sag, som du ønsker at hente betalingsgarantien fra.
Under "Betalingsgarantier", fremgår betalingsgarantien.
Tryk på linket.

Betalingsgarantien kommer oftest frem som en PDF-fil i bunden eller i toppen af din skærm (alt efter hvordan indstillingerne er på din computer eller telefon )

OBS! Nogle betalingsgarantier kræver at Sagsbaseret samtykke er godkendt. Hvis dette mangler, vil samtykkeafsnittet være highlightet.

Refusion for en regning

Log ind på Brugerportalen

Klik på ”Mine sager”

Klik på den relevante sag du vil uploade en regning på

Se under " Dine dokumenter"

Under filtype, klik på "Regning"

Udfyld relevant information

Vælg dokumentet/regningen du ønsker at uploade

Husk at trykke "gem" før du afslutter

Informationen sendes automatisk til vores regningsteam.

Vi bestræber os på, at der ikke går længere end 2 uger før du får dit udlæg refunderet.

Fuldmagt til at andre kan hjælpe dig

Fuldmagt eller samtykke – når andre skal hjælpe dig
Ønsker du, at en anden person kan kontakte os om din sag – eller handle på dine vegne – skal du give fuldmagt via Brugerportalen.

Sådan gør du:

  • Find den relevante sag i Brugerportalen.
  • Gå nederst på siden til feltet: "Skal en anden person kunne håndtere sagen for dig?"
  • Udfyld oplysningerne og tryk Gem.

Fuldmagt for unge mellem 15–17 år

Log ind med eget MitID. Ønsker du, at en forælder kan se og handle på din sag, skal du give fuldmagt til den enkelte sag.

Når du er fyldt 15 år, skal du logge ind med dit eget MitID.

Din forælder (hovedforsikrede) kan ikke længere se dine sager, medmindre du aktivt giver fuldmagt på den enkelte sag.

Du kan:

  • Give din hovedforsikrede forælder adgang til en specifik sag på deres Brugerportal.
  • Give en anden person tilladelse til at kontakte os eller handle på dine vegne.

Alt dette gøres under den konkrete sag i din Brugerportal. 

  • Gå nederst på siden til feltet: "Skal en anden person kunne håndtere sagen for dig?"
  • Husk at udfylde informationerne og trykke Gem.

Brug for flere behandlinger?

Vi vil gerne sikre, at du modtager den mest effektive og optimale behandling, derfor starter vi altid med 3 behandlinger. Vores erfaring viser, at de fleste oplever en markant bedring herefter.

Har du mod forventning brug for flere behandlinger, skal du anmode online. Det gør du nemt via din sag på Brugerportalen.

Hvordan kontakter jeg sundhedsteamet?

Du kan nemt kontakte vores Sundhedsteam via beskedfeltet i din sag på Brugerportalen.

Har du en eksisterende sag?

Log ind på din Brugerportal med MitID, gå til den sag det drejer sig om, og skriv direkte til den sundhedsfaglige medarbejder, der håndterer din sag.

Skal du oprette en ny sag?

Opret den nemt i Brugerportalen, hvor du også har mulighed for at skrive direkte til Sundhedsteamet hvis der er behov for det.

Vi besvarer 98% af alle sager inden for 24 timer.

Hvordan tilgår jeg min tilmeldte familie?

Du kan få vist en oversigt over din tilmeldte familie ved at logge ind på Brugerportalen:

Log ind med MitID 
I højre side af din profil, under dit navn, skal du klikke på Familieoversigt.
Klik på navnet af det familiemedlem, som du gerne vil tilgå.

Dette kan være relevant, hvis du skal oprette en ny sag eller hente en betalingsgaranti for et af dine børn under 15 år.

Hvis du allerede har oprettet og et familiemedlem mangler på din oversigt, kan du kontakte vores IT-afdeling via mail på support@primora-it.dk.

Kan sundhedsforsikringen selv hente min lægehenvisning?

Vi har ikke mulighed for at tilgå din lægehenvisning, hvorfor vi har brug for, at du sender henvisningen til os. Du kan hente din henvisning på www.sundhed.dk

Benyt evt. dette direkte link for hurtig og nem adgang:

Henvisning på sundhed.dk.

Sørg for at have dit MitID klar

Log på

Find den relevante henvisning

Print til PDF

Upload PDF til din igangværende skadesanmeldelse på din Brugerportal.

Har du behov for yderligere vejledning til dette - klik her

OBS:  Sundhed.dk viser ikke henvisninger, for børn under 15 år. Du skal derfor kontakte den henvisende læge for at få henvisningen fysisk og derefter uploade dette som et dokument. Når dit barn er fyldt 15 år, er det kun dit barn selv, som kan se sundhedsdata på sundhed.dk via eget MitID.

Vejledning til at finde henvisning på sundhed.dk

Log ind med MitID på sundhed.dk 
Klik på ”Klik her for at se henvisninger”
Klik på den relevante henvisning 

Det er vigtigt at hele teksten kommer med i det du fremsender (dvs. også teksten fra afsnittet Anamnese, Socialt, Objektive fund og sagt til patienten)

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen

Højreklik et tilfældigt sted på den henvisning, du ønsker at gemme.
Vælg ’Udskriv’.
Nu åbner dokumentet i en udskriftsvenlig visning i en udskriftsvenlig version på din computer
Vælg derefter ’Gem som PDF’ under fanen ‘Destination’.
Tryk ’Gem’ nederst i boksen.

Typisk vil din computer bede dig om at navngive PDF-filen og angive det sted på computeren, hvor dokumentet skal gemmes. Du må her ikke benytte æ,ø,å og andre specialtegn.

Tryk derefter “gem”.

Nu er dokumentet gemt på din computer.

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via Brugerportalen.

OBS:  Sundhed.dk viser ikke henvisninger, for børn under 15 år. Du skal derfor kontakte den henvisende læge for at få henvisningen fysisk og derefter uploade dette som et dokument. Når dit barn er fyldt 15 år, er det kun dit barn selv, som kan se sundhedsdata på sundhed.dk via eget MitID.

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på 70206126.   

De sidder klar til at hjælpe alle hverdage kl 9-12.

 

Vejledning til at finde journal på sundhed.dk

OBS Hvis journalen ikke forefindes på sundhed.dk, kan du kontakte din egen læge eller speciallægen for en kopi.

Log ind med MitID på sundhed.dk 
Find den relevante journal
Klik på papirikonet under ”Notat”
Et nyt vindue åbner sig, vælg relevante udskrifter, ved at krydse af i boksen

Derefter kan du vælge hele eller dele af dine notater eller epikriser til udskriv. Når du klikker på "Udskriv" åbnes en print-version, hvor du både har mulighed for at vælge mellem Download eller Udskriv.

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen
Fra PC:

Vælg ”udskriv valgte”
Dokumentet downloades til bunden af din skærm. Tryk på dette
Der åbnes et nyt vindue med dokumentet
Klik på ”filer” i øverste venstre hjørne
Klik på ”Gem som” og vælg en destination - evt. på dit skrivebord

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via din Brugerportal.

OBS:  Sundhed.dk viser ikke journaler, for børn under 15 år. Du skal derfor kontakte den henvisende læge for at få journalen fysisk og derefter uploade dette som et dokument. Når dit barn er fyldt 15 år, er det kun dit barn selv, som kan se sundhedsdata på sundhed.dk via eget MitID.

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på 70206126.   

De sidder klar til at hjælpe alle hverdage kl 9-12.

 

Vejledning til at finde billedbeskrivelser på sundhed.dk

OBS Hvis dokumentet ikke forefindes på sundhed.dk, kan du kontakte din egen læge eller speciallæge for en kopi.

Vær opmærksom på at du kun kan se tekstbeskrivelser, men ikke selve billederne. Det er billedebeskrivelsen vi skal bruge.

Log ind med MitID på sundhed.dk
Klik på den relevante billedbeskrivelse

Hvordan du kan gemme filen så den kan vedhæftes på sagen
Fra PC

Vælg ”udskriv valgte”
Dokumentet downloades til bunden af din skærm. Tryk på dette
Der åbnes et nyt vindue med dokumentet
Klik på ”filer” i øverste venstre hjørne
Klik på ”Gem som” og vælg en destination - evt. på dit skrivebord

Alternativt kan du tage et billede med din mobiltelefon eller tablet - det er vigtigt du her ikke har evt. live funktion sat på.

Du er nu klar til at uploade filen via din Brugerportal.

OBS:  Sundhed.dk viser ikke journaler, for børn under 15 år. Du skal derfor kontakte den henvisende læge for at få journalen fysisk og derefter uploade dette som et dokument. Når dit barn er fyldt 15 år, er det kun dit barn selv, som kan se sundhedsdata på sundhed.dk via eget MitID.

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på 70206126.   

De sidder klar til at hjælpe alle hverdage kl 9-12.

 

 

Hvordan uploader jeg en fil til min sag?

OBS Er der ikke taget stilling til sagsbaseret samtykke, skal du gøre dette først.

Har du modtaget et personligt link via mail til din Brugerportal da sagen blev oprettet bedes du benytte dette.

Log ind med MitID på din Brugerportal.
Klik på ”Mine sager”
Klik på den relevante sag
Se ”Dine dokumenter” 
Vælg filtype 
Vælg dokument du ønsker at uploade
Husk at trykke "gem" før du afslutter

Når vi har modtaget og vurderet dine dokumenter, hører du nærmere så snart der er nyt. Vi bestræber os på at svare på din henvendelse indenfor 2 dage, i de fleste tilfælde svarer vi  fra dag til dag. 

Hvis du oplever problemer:

Har du behov for teknisk support, er du velkommen til at kontakte vores IT support på 70206126.   

De sidder klar til at hjælpe alle hverdage kl 9-12.